Kategorier

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?
Du kan betala med betalkort eller Klarna.

 

Är det säkert att betala online på Festbyen?
Ja, vi använder QuickPay.net för att säkerställa bästa möjliga säkerhet när du handlar hos oss. Läs mer om QuickPay och säkerhet på https://quickpay.net/se/features/security/

 

Kan jag köpa delbetalningar?
Ja, vi erbjuder avbetalningslösningar genom Klarna.

Varifrån skickas min beställning?
Alla beställningar skickas som paket med Postnord för att ge bästa möjliga säkerhet och försäkring för dina varor.

 

Vem ansvarar för godset?
Alla beställningar skickas som ett paket med Postnord för att ge bästa möjliga säkerhet och försäkring för dina varor.

 

Vad kostar frakt?
Frakt till ombud (0-2 kg). 69 SEK
Hemleverans (0-2 kg). 69 SEK
Hemleverans (över 2 kg). 89 SEK

 

Skickar du utomlands?
Ja det gör vi. Men var medveten om att eventuella extra fraktkostnader betalas av dig som kund. Du kommer att meddelas om beloppet direkt när beställningen görs. Du kan också skriva till oss på info@festbyen.dk och fråga innan du beställer.

 

Hur lång är leveranstiden?
Alla lagervaror levereras inom 2 till 3 arbetsdagar, om beställningen är klar senast 16:00.

 

Kan du få saker hem som inte visas på sidan?
Ja! Om du har speciella önskemål är du alltid välkommen att kontakta oss på kundservice@festbyen.se för att höra om vi har möjlighet att tillhandahålla varorna åt dig.


Kan jag ändra en beställning?
Ja och nej. Om du vill ta bort ett objekt från din beställning kan du kontakta oss på kundservice@festbyen.se. Kom ihåg att ange ditt beställningsnummer., På så vis kan vi hjälpa dig att korrigera din beställning. Om du å andra sidan vill beställa fler artiklar kan detta bara göras genom att göra en ny beställning.i skickar gärna tillsammans, så du behöver inte betala dubbel frakt. Av säkerhetsskäl kan vi inte öka det belopp du har godkänt för betalningen när du gjorde beställningen.

 

Kan jag boka eller förbeställa en artikel?
Ja, du kan alltid beställa varan i butiken eller kontakta oss på info@festbyen.dk för att reservera eller förbeställa artiklar som ännu inte finns i lager.

Kan jag vara säker på att du har alla produkter som visas på sidan?
Om varan inte finns i lager anges det tydligt. Leveranstiden kan variera beroende på vilka artiklar du har beställt, men du kommer alltid att kontaktas av Festbyen med leveransdatum efter din beställning.

Jag har fått ett mejl som informerar mig om att min artikel har skickats, men den har inte dykt upp ännu och mer än tre dagar har gått. Vadska jag göra?
Du måste först gå in på https://www.postnord.se/vara-verktyg/spara-brev-paket-och-pall och ange det spårningsnummer du har fått. Här kan du se var ditt paket befinner sig i Postnords system. Om du har fler frågor, kontakta Postnords kundtjänst på telefonnummer 0771-33 33 10


Mitt paket hade skadats under transporten och var skadat när jag fick det. Vad ska jag göra?
Du måste kontakta Postnord inom 24 timmar och rapportera skadan. Postnord kommer då att kontakta Festbyen för att hitta en lösning.

Kan jag avbryta mitt köp?
Ja och nej.

Ja, du har alltid en 14 dagars ångerrätt från den tid du fick din beställning. Om du vill ångra ditt köp helt eller delvis, vänligen kontakta oss via e-post på kundservice@festbyen.se och returnera sedan de oanvända artiklarna i originalförpackningen till:

Festbyen Aps
Borupvej 4
7330 Brande
Danmark
Kom ihåg att skicka med faktura eller beställningsnummer, samt konto, IBAN och reg.

Nej, det är inte säkert att du kommer kunna få dina pengar återbetalda. Returnerade varor som mottagits utan föregående avtal kommer inte att behandlas.

Hur returnerar jag en artikel?
Om du vill byta eller returnera en vara kan du göra det genom att skriva ett mejl till info@festbyen.dk och komma överens om ett avtal gällande det. Varan måste sedan returneras till:

Festbyen Aps
Borupvej 4
7330 Brande
Danmark

Har ni en fysisk butik jag kan besöka?
Nej, Festbyen.dk är uteslutande en webbshop, men följ oss gärna på FacebookPinterest och Instagram.

lämnar såpbubblor fläckar?
Nej Tvållösningen är så svag i denna bubbelvätska att bubblorna som hamnar på kläderna inte lämnar permanenta fläckar.

Läs mer här: Såpbubblor lämnar inte permanenta fläckar

Hur och när kan man komma i kontakt med Festbyen?
Du kan alltid kontakta oss på mejl via kundservice@festbyen.se. Där kan du förvänta dig svar inom 24 timmar på vardagar. Vår kundtjänst svarar på e-postmeddelanden på svenska, danska och engelska och på telefon kommunicerar vi på engelska och danska. Du är också välkommen att skriva till oss på vår Facebook-sida.

Jag är inte nöjd med behandlingen eller det mottagna föremålet. Vad ska jag göra?
Kontakta oss på kundservice@festbyen.se, där vi kommer att försöka lösa problemet.
  

Är Festfest på t.ex. Facebook?
Ja, du kan följa oss på FacebookPinterest och Instagram